Amennyiben egy sikeres vállalkozást vezet, és szeretné, ha az interneten is jelen lehetne, s minél jobban kiterjeszthetné az ügyféllistáját, akkor minden bizonnyal Önnek is szüksége lesz a keresőoptimalizálás fejlesztésére. Az online piackutatás azért fizetendő része ennek a folyamatnak már a legelején, mert ez képezi a legelső lépést, amikor a szakember elkezd foglalkozni a weboldal optimalizálásával. Ez azt jelenti, hogy pontos adatokat gyűjt arról, hogy az interneten mekkora a kereslet az Ön által kínált termékekre, és ezáltal feltérképezi azt is, hogy mennyire erős konkurenciával néz szembe.
Két nagyon fontos tényezőt lehet megvizsgálni az online piackutatás során, mégpedig azt, hogy az elmúlt évben milyen gyakran kerestek rá azokra a kulcsszavakra, melyek az Ön termékeit vagy szolgáltatásait is érintik, és ugyanakkor azt is, hogy hány másik olyan oldal létezik, melyeket még kiad a Google listája ugyanarra a szóra, amellyel az Ön oldalára találnak rá. Amikor ezt a két lépést megteszik, akkor sikerül az online piackutatás során megtalálni azokat a réseket, melyeket az Ön weblapjának a javára fel tudnak használni a fejlesztések alatt.
Ennek függvényében kezdődik el a prémium szövegírás és a linképítés is, melyek csakis abban az esetben érhetik el a kívánt eredményt, ha a szakember tisztában van a kellő adatokkal, s mindez az online piackutatás nélkül elérhetetlen lenne. Hiszen ha nincs meg az elegendő információ, akkor teljességgel kivitelezhetetlen, hogy a prémium szövegek bármiféle előrehaladást is biztosítani tudjanak az optimalizálás során.
Az online piackutatás ugyanakkor nem egy gyorsan elvégezhető feladat, mindenképp energia- és időigényes, ezért is természetes, hogy ezt a feladatot is meg kell fizetni, amikor keresőoptimalizálással bíz meg valakit. Ezt a lépést pedig egyik megfelelő szakember sem hagyhatja ki, mert akkor nem is tud jó munkát végezni, falra hányt borsó lesz minden, amit tesz a honlapjáért. Az online piackutatás egy olyan teendő, ami a látványos fejlődést segíti elő.