Abba már mindenkinek bele kell nyugodni, hogy az ingatlan eladásánál vagy bérbe adásánál a szerződéssel, közjegyzői papírokkal rengeteg időt és pénzt fognak költeni. Egy ilyen tranzakció létrejöttekor energiatanúsítványra is szükség lesz, amely hasonlóan költséget jelent a tulajdonosnak. Igaz, ezeket a költségeket rendszeresen a vásárló nyakába varrják, ezért számára sem mindegy, hogy mekkora az energiatanúsítvány ára. Az üzlet létrejöttekor a lakás zöldkártyáját át kell adni, melyről közjegyző előtt egy átvételi elismervényt készítenek.
Az energiatanúsítvány 10 évig érvényes, tehát bármikor fel lehet használni az újabb szerződések készítésére. Az sem okoz gondot, ha elszóródott, ugyanis egy központi adatbázisban az akta tárolásra kerül, és bármikor újra lehet kérni a nyomtatását. Természetesen, egy újranyomtatás alakalmával az energiatanúsítvány ára lényegesen csökkenhet, mivel nem egy új tanúsítvány kiállításáról van szó, hanem egy meglévő másolatáról. Ne mérgelődjön, ha elveszett, kérjen egy másolatot róla!