Minden üzletnek a tulajdonosa próbál az élre törni, ugyanakkor ez csak úgy vihető végbe, ha az ügyfélkör növekedik. A statisztikai adatok alapján elmondható, hogy a webáruház készítés egyre népszerűbb a vállalkozók körében.
Ma már az is tud ilyen platformot üzemeltetni, akinek esetleg nincs kellő tapasztalata ehhez. A különféle szolgáltatók megbízhatóak ezzel a nemes feladattal. A webáruház készítés során több dologra oda kell figyelni, ezért senkinek sem ajánlott, hogy a kellő tudás nélkül vágjon bele ebbe. Már a tervezéskor fontos eldönteni, hogy saját rendszert szeretne valaki vagy a bérlés mellet voksol. Ez utóbbi talán azért jobb választás, mert itt egy fix összegért cserébe mindenféléről gondoskodik a szolgáltató.
A webáruház készítéshez szükség van tárhelyre, tervezőre, importáló és számlázó programra és még sok másra ahhoz, hogy a végeredmény tökéletes legyen. Azt fontos leszögezni, hogy a webáruház készítés elején már gondolni kell a jogi, stratégiai és marketing kérdésekre, mert csak így lehet elérni a kitűzött célokat.